Jiří Nedvěd: Shrnutí dopravy v Mostě za poslední 4 roky

promost-jiri-nedved

Po čtyřech letech v politice se stále nepovažuji za politika, ale spíše za odborníka, který má čím přispět. Zajímám se o mnoho témat, ale snažím se hlavně dělat co nejlépe to, čemu rozumím. Dopravu jsem vystudoval na ČVUT, vedu dopravní kancelář, která působí v několika městech a mohu tak porovnávat jak na tom jsme. A musím říct, že za ty čtyři roky, jsme se posunuli o pořádný kus dopředu. Tady je jen drobný náhled na naši práci.

 

Vytvoření odborné komise dopravy

Po mnoha letech se v Mostě konečně povedlo sestavit komisi dopravy složenou z odborníků (2x dopravní projektanti, 1x učitel autoškoly, 2x řidiči z povolání, 2x policisti a 2x pamětníci městské dopravy) Projednali jsme stovky požadavků a nad některými trávili hodiny času, než jsme se shodli na nejvhodnějším řešení, které jsme doporučili radě.

 

Zrušení červenobílých ostrůvků

Dočasné ostrůvky, které po celém městě nasekalo bývalé vedení, byl opravdu nešťastné. Povedlo se ho zrušit v ulicích Bělehradská a Chomutovská a v plánu je již i ulice Moskevská. Tato parodie na bezpečnostní ostrůvek pro chodce je vhodná opravdu pouze jako dočasné řešení. Tuto fušařinu u nás nikdy neuvidíte.

 

Plán udržitelné městské mobility

Asi nejdůležitější dopravní dokument, který v našem městě kdy vznikl. Dva roky jsme s odborníky přes dopravu připravovali tento plán, díky kterému víme, kam bychom chtěli dopravu ve městě směrovat. Je ale potřeba, aby tento dokument neskončil v šuplíku a využil se jeho potenciál.

 

Cyklogenerel

Cyklogenerel navazuje na plán mobility a řeší detailněji různá cykloopatření jako jsou cyklopruhy, nebo cyklokoridory, ale také třeba uložení a zabezpečení kol. Něco už se v Mostě nachází, ale chybí tomu hlava a pata. Nyní vše propojíme a vytvoříme funkční síť pro všechny typy cyklistů.

 

Dopravní řešení sídlišť

Za dobu našeho působení ve městě se povedlo připravit projektovou dokumentaci na řešení dopravy na našich sídlištích. V některých se již můžete setkat se zónami 30 s předností zprava a také s výrazně navýšeným počet parkovacích stání. V tomto trendu bychom rádi pokračovali i nadále.

 

Křižovatka u Aquadromu

Tato křižovatka mě trápila již od mých studentských let, kdy jsem na toto téma dělal bakalářskou práci. Je to dlouhodobě nejhorší dopravní řešení v Mostě. Díky nejnižší nabídkové ceně v otevřené soutěži jsem měl možnost tuto křižovatku přeřešit a výsledek vás jistě uspokojí. Na místo atypické křižovatky vznikne okružní křižovatka již příští rok.

 

Oprava silnic

Všimli jste si, že v Mostě už jen málokdy najedete do nějaké díry. Je to díky tomu, že do dopravy šlo výrazně více peněz než v minulosti a tento trend chceme držet do budoucna. Na řadu by ale také měli přijít zdevastované chodníky, o které se léta nikdo nezajímal.

 

Nové autobusové nádraží

Autobusové nádraží ANO? NE? A KDE? To uvidíme až z výsledku studie, kterou město zadalo. Je to další ukázka toho, že se nesnažíme rozhodovat o dopravě jen podle nějaké naší domněnky, ale na základě plánů, analýz a studií vypracovaných odborníky přes dopravu. To je totiž to, co je důležité, když spravujete městský rozpočet.

 

Třída budovatelů

Studie na nejvýznamnější ulici v našem městě bude řešena i z pohledu architektury a urbanismu. Nad touto ulicí bude potřeba se opravdu zamyslet, protože variant je mnoho. Určitě nás bude zajímat i názor veřejnosti a ještě letos se můžeme těšit na první návrhy.

 

Městská hromadná doprava

Největším úspěchem je bezpochyby navrácení doplatku na meziměstskou dopravu, o kterou jsme se snažili celé čtyři roky. Kromě obrovských investic do tramvajové tratě a vozového parku, se nám také povedlo domluvit integraci veřejné dopravy s Ústeckým krajem a tak budete moci na jednu jízdenku cestovat po celém kraji.

 

A co dál?

Dopravu již máme opravdu pod kontrolou, budujeme s rozmyslem a v tomto trendu bych i rád pokračoval. Osobně bych se ale rád více zaměřil i na architektonickou stránku věci a celkové řešení veřejného prostoru. Město by mělo založit komisi architektury a urbanismu složenou z odborníků, která bude tuto problematiku řešit. Spolupráce s odborníky je klíčová.

 

Velký potenciál

Velký potenciál vidím také ve veřejných setkání jednotlivých městských částí. Dva roky jsem měl tu možnost být takovým ombudsmanem pro příměstské oblasti Vtelno, Rudolice, Čepirohy a Souš. Kontakt s lidmi je strašně důležitý. Chtěl bych, aby každá městská část měla své dva zastupitele, na které se budou lidi moci obrátit. Chci, abychom s lidmi více mluvili, více je zapojovali do dění ve městě a víc vysvětlovali naše postupy. Těch nepravd co se šíří je hrozně moc a je těžké se v nich orientovat.

Sdílejte tento článek